-->

Jumaat, 1 Februari 2013

Agnes Wong Eei Nien ni lama dah buat kerja menipu ni

Agnes Wong Eei Nien is fake and scamming Nak tau cerita dengan lebih lanjut baca pencarian saya terhadap identiti dia ni.

Bermula dari bab yang saya paparkan semalam, saya masih lagi belum mendapat apa-apa berita mengenai jawapan dari pihak dia dan seolah-olah message melalui nombor talifon pun tak di balas dan email pun tak dibalas juga.

Sebagai menyelesaikan masalah saya membuat pencarian orang yang bernama Agnes Wong Eei Nien ni hampir semua enjin pencarian di on line ni. Baru saya dapat tahu yang dia ni lama dah membuat kerja menipu dengan banyak cara.

Maklumat ini saya kongsikan sebagai pengalaman kepada mata umum dan pembaca blog ini kerana tidak ada berkat kalau ambil harta orang lain tanpa keizinannya dan tidak berkat kehidupan seseorang itu.

 Di atas ini adalah laman yang dia dah buka selama 3 tahun di online ni dengan email onlinetopup8@gmail.com dan onlinetopup88@gmail.com, serta talifon nombor +60129336318.
Ini pula laman sosialnya di facebook yang meletakkan hanya nama Wong Eei Nien.
Nampaknya dia pun ada laman blogger juga iaitu beautifulwear.blogspot.com yang menjual segala pakaian. Kemungkinan dia tidak dapat rutin pembayaran untuk hosting provider jadi dia mulakan meniaga kat blog pula kan mudah lagi pn free.
Hasil carian saya di google mendapatkan yang dia ni pernah memiliki laman yang menjual pakaian juga tetapi dah tutup.
Laman tersebut ialah clothesonlinebuy.com yang sekarang ni dah beroperasi dan dia pun dah berpindah ke blogger pula kerana disini dia tak perlu bayar untuk hosting.
 Untuk mengelirukan mata pelanggan dia telah meletakkan nama orang lain pada pendaftaran bagi domain onlinetopup.net.
 Inilah detailnya lihat pada alamat pendaftar domain dimana alamatnya.
Disini juga tertera nombor talifon yang digunakan semasa pendaftaran domain dan alamat email yang digunakan.
Dan ini ada lagi satu laman yang berkaitan dengan nama Agnes Wong Eei Nien dah pun ditutup juga. Sekarang ni nampaknya dia pun tak boleh bertahan juga kerana kemungkinan setiap hosting provider sentiasa mengenakan cas bayaran bulanan jadi laman yang ini pun tutup.
Yang ini pula dari laman bbs.Ipohcn.com yang berbahasa cina tetapi dengan kemodenan sistem kita ada sekarang ni saya terjemahkan kepada english dan sekarang dia menggunakan mobile number +60122204622 dan alamat email ns3baby@hotmail.com pula.
Yang ini anda dapat saksikan dengan jelas yang dia ada laman web yang lain dari ALEXA, iaitu agnesw.com.
Yang ini pula saya dapati dari laman cforum2.cari.com.my yang dia ni lama dah membuat kerja menipu dan makan duit orang dari belakang.
Sebelum saya dan rakan-rakan lain mengambil tindakan iaitu membuat aduan kepada badan tribunal pengguna dan penyalahgunaan hak Agnes Wong Eei Nien harus berhenti dari menipu dan sebelum kami membuat Laporan polis berkaitan dengan aktiviti anda di on line ini iaitu di bahagian Penyalahgunaan Media masa dan penyiaran di laman sesawang ni.
Nama dan alamat sudah ada dan kembalikan semua duit-duit yang telah membuat urusan dengan anda.
Dan ini adalah yang terakhir dari saya, sekarang ni dia menggunakan akaun maybank pula. Berhati-hatilah ber urusan dengan orang yang bernama Agnes Wong Eei Nien dengan Maybank akaun nombornya ialah 164557155175.
Apa yang saya alami ni harap dapat dijadikan ikhtibar kepada semua teman-teman dan kepada pembaca blog ini yang penting sekali ialah kejujuran dan keihlasan kita bukan duit jadi ukuran.
Yang baik itu dari Allah dan yang buruk itu dari kelemahan dan kedhoifan saya sendiri.
Terima kasih kerana membaca dan kongsikan maklumat ini bersama teman-teman anda diluar sana.

7 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya pun turut bersimpati kerana kita telah menjadi mangsa penipuan dia ni, dia memang licik saya masih lagi mencari semua yang ada berkaitan dengan aktiviti dia di online ni, saya akan teruskan episod ni sampai dia mengaku akan kesalahan dan memulangkan semua duit yang telah dia ambil dari mangsanya.

      Padam
  2. Sebagai langkah berjaga-jaga seperti berlakunya kejadian seperti ini ada baiknya dalam akaun Paypal kita buat 2 atau 3 alamat email dan seandainya kita dah gunakan alamat pertama sebagai bukti pembelian, sekarang tukar kepada alamat kedua untuk dijadikan primary email pulak supaya dia tidak dapat memecah masuk kerana kesilapan alamat email. ( suara hati )

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. En. Muhammad has left a new comment on your post "Agnes Wong Eei Nien ni lama dah buat kerja menipu ...":

    Salam.. Sy ada membuat tambah nilai dgn agen top up.. Tp bukan guna kad tambah nilai.. Sebaliknya sy bagi no telefon, pastu bayar duit tambah nilai tu, then top up masuk dlm beberapa minit.. Esoknya, sy terima panggilan telefon dr seorang wanita yg mengatakan bahawa sy telah menggunakan akaun paypal miliknya untuk membeli tambah nilai.. Sy rasa sgt terkejut.. Sy pergi mendapatkan agen top up tersebut tp dia ckp dia tidak tahu menahu hal itu.. Sy mmg betul2 dah buntu.. Sy mmg dah x faham dgn dunia skrg ni.. Macam2 hal..

    Terima kasih kerana komen anda en. muhammad, saya rasa ada baiknya pada masa sekarang ni kita menggunakan topup melalui offline seperti kad tambah nilai atau terus kekedai topup yang berdekatan dan tak usah percaya akan cara topup di online ni kerana ianya berisiko dan lagi pun kalau kita beli secara online tidak ada sebarang bukti pembelian dari mereka dan payah untuk kita tegakkan kebenaran.

    BalasPadam
  5. Salam,saya pun beli jugak top-up kat onlinetopup.net menggunakan Paypal,tp secara tiba2 org syak dier nyer Happy Customer dier dh ketinggalan zaman,1 tahun lepas.
    Jadi org cuba untuk refund balik wang,anyway,thx for the info,bagi iktibar terhadap semua ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Murut87
      Semoga bersama-sama kita sentiasa selidik dulu dengan siapa kita berurusan kan.
      Saya rasa bersyukur kerana dalam Paypal dispute case untuk tuntut ganti rugi dari Agnes Wong dah pun selesai kerana ianya berpihak kepada saya dan saya telah mencari segala bukti yang sedia ada untuk memenangi case saya dan sekarang ni saya dah dapat balik duit saya.
      Harap semua ini dijadikan tauladan buat kita semua.

      Padam